مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 16:022022-08-16اجتماعي

شناسایی قدیمی ترین سکونتگاه انسان در غار قلعه کرد آوج قزوین


نتایج مقدماتی حاکی از سنی فراتر از 400 هزار سال برای نهشته های فرهنگی این محوطه است که این سن، غار قلعه کُرد را مبدل به قدیمی ترین سکونتگاه بشر در ایران کرده است - شناسایی قدیمی ترین سکونتگاه انسان در غار قلعه کرد آوج قزوین نتایج مقدماتی حاکی از سنی فراتر از 400 هزار سال برای نهشته های فرهنگی این محوطه است که این سن، غار قلعه کُرد را مبدل به قدیمی ترین سکونتگاه بشر در ایران کرده است سومین فصل از کاوش مشترک باستان شناسان ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج در استان قزوین آغاز شد.

این غار قدیمی ترین سکونتگان انسان در ایران معرفی شده است؛ جایی که دندان شیری یک کودک انسان نئاندرتال به قدمت 155هزار سال در آن کشف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کاوش در غار قلعه کرد آوج به سرپرستی سرپرستی مشترک حامد وحدتی نسب از دانشگاه تربیت مدرس و ژیل بریون از موزه انسان شناسی پاریس با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

حامد وحدتی نسب ـ سرپرست هیأت باستان شناسی قلعه کرد آوج ـ در این باره توضیح داد: این غار از زمره مهمترین محوطه های پارینه سنگی در ایران و خاورمیانه است که قبلا توسط باستان شناسان استان قزوین، شناسایی و مطالعه مقدماتی شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی قدیمی ترین سکونتگاه انسان در غار قلعه کرد آوج قزوین

شناسایی قدیمی ترین سکونتگاه انسان در غار قلعه کرد آوج قزوین