مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 07:572022-08-17اجتماعي

طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها تا اواسط شهریور تکمیل می شود


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برآورد ما این است که طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور امسال به صورت کامل و حدوداً صد درصدی انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید طریفی حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه روزنه کامل و حدوداً صد درصدی انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت 29 سال است که در مقیاس ملی اجرا می شود و کارکردهای مهمی هم دارد، گفت: یکی از مهم ترین کارکردها، کیفیت سازی و کارآمد سازی برنامه های آموزشی و پرورشی متناسب با استعدادها و توانمندی های دانش آموزان در طول سال تحصیلی است.

طریفی حسینی پیشگیری از بروز معلولیت های ثانویه و مداخلات به هنگام در سنین طلایی رشد بچه ها و تعیین دقیق جایگاه آموزشی نوآموزان را نیز به عنوان دیگر کارکردهای طرح سنجش سلامت مطرح کرد و افزود: کمتر از نیم درصد نوآموزانی که در طرح سنجش شرکت می کنند به عنوان دانش آموزان استثنایی تشخیص داده می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 گروه از دانش آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند، گفت: امسال قرار است که دو گروه از بچه ها یعنی کسانی که بیش فعالی دارند و بچه هایی که اختلال گفتاری و زبانی دارند را به گروه های هدف اضافه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها تا اواسط شهریور تکمیل می شود

طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها تا اواسط شهریور تکمیل می شود