مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 11:272022-08-17اقتصادي

42 درصد از اب استحصال شده در فارس برای شرکت ابفا درآمدی نداشته است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با اشاره به اینکه برخی از منابع آبی فارس به دلیل انشعاب های غیرمجاز، هدر رفت و عواملی از این قبیل برای این شرکت درآمدی ندارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علی جان صادق پور امروز در جمع خبرنگاران گفت: کل استان فارس به جز شهرستان شیراز تحت پوشش شرکت اب و فاضلاب فارس است که 85 درصد از منابع آبی استان از محل آبهای زیرزمینی و 15 درصد از طریق منابع سطحی(سدها) تامین می شود.

  وی با اشاره به مشکل فرسودگی شبکه ها و مخازن و همچنین انشعابات غیرمجاز گفت: طی سال 1400 نزدیک به 42 درصد ابی که استحصال کرد ه ایم در سبد درامدی شرکت قرار نگرفته و کنتورهای ما انها را نخوانده اند.

صادق پور افزود: سرانه مصرف سال 1400 حدود 200 لیتر منهای اب های غیرمجاز یا هدررفته به ازای هر نفر در فارس است که  برای استانی با متوسط بارندگی کمتر از 250 میلی متر عدد بزرگی است.

  مدیرعامل آبفا فارس با تاکید بر عواملی که منابع ابی ما را تهدید می کنند، گفت: سفره های ابهای زیرزمینی ما روز به روز به لحاظ کمی و کیفی کاهش می یابد و بعضا عمق چاه ها به 600 متر رسیده است، شوری اب نیز در حال افزایش است و ابدهی چاه ها با کاهش رو به رو است که بخش عمده ان در حوزه کشاورزی، شرب و صنعت مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

42 درصد از اب استحصال شده در فارس برای شرکت ابفا درآمدی نداشته است

42 درصد از اب استحصال شده در فارس برای شرکت ابفا درآمدی نداشته است