مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 07:322022-08-20اقتصادي

زیان سه هزار میلیارد تومانی مرغداران


دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه می گوید در هفته های گذشته با کاهش تقاضای جامعه برای خرید مرغ، فعالان این صنعت با ضرر و زیان گسترده مواجه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، فعالان اقتصادی بخشی از دیدگاه های خود پس از اجرای سیاست دولت برای اصلاح ارز 4200 تومانی را مطرح کردند.

در این جلسه، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه، به تشریح وضعیت این صنعت پرداخت و با اشاره به اجرای طرح اصلاح توزیع عادلانه یارانه ها و تغییر نرخ ارز ترجیحی به نیمایی، از زیان سه هزار میلیارد تومانی واحدهای پرورش مرغ گوشتی پس از اجرای این طرح و تغییر نرخ ارز، خبر داد و اعلام کرد که تولیدکنندگان این بخش، دیگر تمایلی به جوجه ریزی ندارند.

محمدرضا صدیق پور با اشاره به عضویت نزدیک به 600 تولیدکننده در این انجمن و تولید سالانه حدود 1.

5 میلیارد قطعه جوجه یک روزه گوشتی در کشور، گفت: پس از به اجرا درآمدن طرح دولت برای اصلاح نظام توزیع یارانه ها و حذف ارز ترجیحی، قیمت نهاده ذرت از 1900 تومان به ازای هر کیلوگرم به 11 هزار و 300 تومان و کنجاله سویا از 3400 تومان به 16 هزار و 300 تومان افزایش یافت که در نتیجه آن، قیمت مرغ زنده به حدود 42 هزار تومان و قیمت جوجه یک روزه در آنالیز قیمت مرغ، 12 هزار تومان محاسبه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیان سه هزار میلیارد تومانی مرغداران

زیان سه هزار میلیارد تومانی مرغداران