مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 09:222022-08-20بين الملل

الاخبار؛ رقص ترکیه میان سوریه و اسراییل


همزمان با اعلام تقویت روابط میان تل آویو و آنکارا، رییس جمهور ترکیه اخیرا در اظهاراتی خواستار ازسرگیری روابط با سوریه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور در مرز ترکیه بعلاوه تشدید فشار سوری-ترکی-روسی-ایرانی در خصوص حضور آمریکا در سوریه است و می تواند زمینه را برای پایان این حضور و حل بحران شرق فرات آماده کند.

دلجویی ترکیه از سوریه با تشدید درگیری میان قسد (نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه ارتش ترکیه در سوریه همزمان شده و یکی از مواضع ارتش سوریه نیز در این میان هدف گرفته شد و آنکارا به سرعت برای بازگرداندن آرامش به میدان تلاش کرد موضوعی که بر خوشبینی برای گشایش روابط میان دو طرف تأکید می کند خصوصا آنکه استقرار ارتش سوریه در مناطق تحت تسلط قسد در شمال و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

به نظر می رسد سوریه به سختی خروج یکباره و سریع نیروهای ترکیه بدون برداشتن گام های موازی پی برده است و به همین دلیل صحبت هایی درباره اطلاحاتی بر توافق اضنه امضا شده میان ترکیه و سوریه در سال 1998 به میان آمده است تا جدول زمانی مشخصی برای تحرکات همزمان سیاسی و میدانی جهت خروج ترک ها از سوریه همزمان با تسلط دمشق بر نوار مرزی و گذرگاه ها تدوین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الاخبار؛ رقص ترکیه میان سوریه و اسراییل

الاخبار؛ رقص ترکیه میان سوریه و اسراییل