مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 09:322022-08-20بين الملل

اهداف و نتیجه؛ دلایل آنکارا برای عادی سازی روابط با تل آویو چه بود؟


عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی در این زمان دلایلی داشت که مهم ترینش به رقابت انتخاباتی، نیاز آنکارا به متحدان جدید و تلاش دولت «اردوغان» برای کنش گری بین المللی بازمی گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرانجام پس از تحلیل ها و ارزیابی های مختلف از سطوح و اهداف روابط آنکارا با تل آویو، بعدازظهر روز چهارشنبه (17 آگوست) به صورت تلفنی با یکدیگر گفت وگو می کردند، از تصمیم شان مبنی بر بازگشت سُفرای دو طرف خبر دادند.

آنکارا زمانی روابطش را با تل آویو عادی کرد که کابینه موقت لاپید نیاز مبرمی به دستاوردسازی و افزودن موفقیت ها در چارچوب معاهدات ابراهیم داشت؛ حالا نخست وزیر پیشبرد امور که با زمان در رقابت است تا بار دیگر بعد از انتخابات کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی] به نخست وزیری برسد، از این بابت خوشحال است.

وی در این باره می گوید: ازسرگیری روابط با ترکیه یک دارایی مهم برای ثبات منطقه و یک مژده اقتصادی بسیار مهم براش شهروندان ماست .

اما از جانب ترکیه به نظر نمی رسد که این عادی سازی بتواند کمک زیادی به موقعیت آنکارا کند.

روز چهارشنبه، بعد از انتشار گزارش هایی از عادی سازی و بازگشت سُفرا، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه این خبر را تأیید کرد و ضمن بیان اینکه دو طرف به زودی نام سفرا را اعلام خواهند کرد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف و نتیجه؛ دلایل آنکارا برای عادی سازی روابط با تل آویو چه بود؟

اهداف و نتیجه؛ دلایل آنکارا برای عادی سازی روابط با تل آویو چه بود؟