مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 11:322022-08-20اقتصادي

ستاری: بازار بهینه سازی مصرف بهترین راه بومی کاهش مصرف انرژی در کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در کنفرانس و نمایشگاه دو روزه بهینه سازی و بهره وری انرژی ایران، - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در کنفرانس و نمایشگاه بهینه سازی و بهره وری انرژی، بر بومی سازی فناوری های کاربردی در این حوزه تاکید کرد و گفت: بدون این کار نمی توانیم مصرف انرژی را در کشور بهینه کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در کنفرانس و نمایشگاه دو روزه بهینه سازی و بهره وری انرژی ایران، گفت: 20 سالی از طرح بهینه سازی مصرف سوخت در ایران می گذرد؛ اما باید اذعان کنیم که در اجرای این طرح چندان موفق عمل نکردیم و نتوانستیم به اهداف تعیین شده برسیم.

ستاری بیان کرد: قیمت انرژی و عدم بومی سازی فناوری‎ های کاربردی در این حوزه مهم ترین چالش های شناسایی شده در این زمینه هستند.

باید در عرصه توسعه فناوری های بومی انرژی؛ از توانمندی جوانان استفاده کنیم.

خرید فناوری از دیگر کشور ها کارساز نیست، چون ما بوم و فرهنگ خاص خود را داریم و باید فناوری ها را با این فرهنگ همخوان کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی بر روی پژوهش های این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاری: بازار بهینه سازی مصرف بهترین راه بومی کاهش مصرف انرژی در کشور است

ستاری: بازار بهینه سازی مصرف بهترین راه بومی کاهش مصرف انرژی در کشور است