مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 13:172022-08-20سياسي

ستاد مواد مخدر: میانگین «سن اعتیاد» در کشور 24 سال است


ممکن است سن شروع مصرف فردی به پایین تر از 10 سال هم برسد اما سن اعتیاد در کشور که میانگین سن معتادان است، حدود 24 سال است.

- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به سن اعتیاد در کشور گفت: گاهی گفته می شود سن اعتیاد کاهش یافته؛ ممکن است سن شروع مصرف فردی به پایین تر از 10 سال هم برسد اما سن اعتیاد در کشور که میانگین سن معتادان است، حدود 24 سال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار اسکندر مومنی در نشستی خبری با بیان اینکه ما سه رویکرد اساسی را در ستاد مبارزه با مواد مخدر دنبال می کنیم اظهار کرد: مردمی سازی و مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین در امور مربوط به حوزه مواد مخدر، استفاده از شرکتهای دانش بنیان و علمی کردن اقدامات و فرآیندها و موضوع سوم تقدم اصل پیشگیری با اولویت آموزش و پرورش؛ سه رویکردی است که در ستاد مبارزه با مواد مخدر دنبال می شود و تمام اقدامات و برنامه ها حول این سه رویکرد می چرخد.

وی با اشاره به حوزه مردمی سازی گفت: هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند موضوع آسیبهای اجتماعی از جمله مواد مخدر را سامان دهد و ما هیچ گریزی نداریم جز اینکه از همه ظرفیت های مردمی و نهادهای فرهنگ ساز بهره بگیریم، زیرا شاید بخش کمی از آسیب اجتماعی برخوردهای قضایی و انتظامی باشد، اما بخش عمده آن فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی برای مردمی ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاد مواد مخدر: میانگین «سن اعتیاد» در کشور 24 سال است

ستاد مواد مخدر: میانگین «سن اعتیاد» در کشور 24 سال است