مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 15:172022-08-20بين الملل

پاکستان، رقیب اصلی ایران در آموزش کودکان افغانستانی


علی رغم گستردگی و نفوذ زبان فارسی در افغانستان و وجود ظرفیت بالقوه سامانه شاد در ایران که می تواند در جبران کاستی های این کشور سهم به سزایی داشته باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، اخیراً در تاریخ 3 مرداد 1401 و در نتیجه دیدارهای مستمر مفتی تقی عثمان-روحانی ارشد پاکستان- با طرف های طالبان، ریاست جمهوری پاکستان طی بیانیه ای اعلام کرد که این کشور پشتوزبان قصد دارد برای کودکان افغانستانی خصوصاً دختران ممنوع از تحصیل، خدمات آموزش مجازی ارائه کند.

در این بیانیه آمده است که به علت عدم دسترسی سراسری به اینترنت در افغانستان، پاکستان تصمیم دارد تا از طریق امواج رادیویی و برنامه های تلویزیونی، محتوای آموزشی را به دست کودکان افغانستانی برساند.

پیش تر نیز، عبدالباقی حقانی، وزیر تحصیلات عالی افغانستان در تاریخ 25 آذر 1400 در راس گروهی به دیدار عارف علوی، رییس جمهور پاکستان رفته بود.

از جمله محورهای این نشست که در بیانیه ای توسط ریاست جمهوری پاکستان منتشر شد، تشکیل کارگروه مشترک فنی-حرفه ای بین دو کشور و راه اندازی آموزش مجازی در افغانستان با مشارکت دانشگاه آزاد اقبال لاهوری[1] و دانشگاه مجازی پاکستان بود.

این در حالی است که اطلس توزیع جغرافیایی زبان های کشور افغانستان در سال 1337 هجری شمسی به خوبی نشان می دهد که از گذشته های دور،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان، رقیب اصلی ایران در آموزش کودکان افغانستانی

پاکستان، رقیب اصلی ایران در آموزش کودکان افغانستانی