مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 05:172022-08-21سياسي

پیرغلامی که نوحه خوانی را از عالم خواب شروع کرد + فیلم


شب ششم ماه محرم سال 1344 خواب دیدم کنار منزل ما عزاداری برقرار است، مراسم که شروع شد به من گفتند شما نوحه بخوان؛ گفتم من مداح نیستم! ولی با اصرار قبول کردم و خواندم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بابل، پیر غلام اهل بیت (ع) بهترین واژه است برای آنان که عمری در خانه برترین بندگان خدا نوکری کرده اند و سالیان سال است که نسبت به بزگداشت واقعه کربلا و برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) کوشیده اند.

همان ها که از بچگی یا جوانی و پیش از آنکه برف پیری بر چهره شان هویدا شود صدایشان گرمابخش مجالس حسینی بوده و امروز هم که محاسن سفید کرده اند و دست هایشان لرزان است، هنوز عشق و ارادت را می توان در صدایشان دید.

سیدعلی اصغر کریمی هم یکی از پیرغلامان اهل دل است که سال هاست صدایش را خرج مداحی آل الله کرده است.

آقا سید که متولد دیوکلا امیرکلا از توابع شهرستان بابل است از چگونگی مداح شدنش می گوید و خاطرنشان می کند: شب ششم ماه محرم سال 1344 خواب دیدم کنار منزل ما عزاداری برقرار است، مراسم که شروع شد به من گفتند شما نوحه بخوان؛ گفتم من مداح نیستم! ولی با اصرار قبول کردم و خواندم، مردم هم گریه می کردند.

از خواب که بیدار شدم نمی دانم چه اتفاقی افتاد که دلم خواست نوحه بخوانم، همان شب به مدت 10 دقیقه برای نخستین بار خواندم و بعد آن مردم از من خواستند که من مداح هی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیرغلامی که نوحه خوانی را از عالم خواب شروع کرد + فیلم

پیرغلامی که نوحه خوانی را از عالم خواب شروع کرد + فیلم