مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 05:522022-08-21فرهنگي

انتقاد تند عسگرپور از مدیریت خانه سینما؛ آیا نهاد صنفی باید مجری اوامر باشد؟!


پرسش من این است که اساسا نهاد صنفی چه کاری انجام می دهد؟ آیا باید صرفا نقش تسهیل کننده اجرای اوامر وزارت ارشاد را داشته باشد؟ گاهی اوقات این موقعیت خطا را با سکوت یا با بی عملی یا حتی با انفعال تسهیل می کنیم.

- بی عملی مدیریت خانه سینما در قبال رویدادهای هفته های اخیر باعث شد تا محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان و مدیرعامل پشین خانه سینما واکنش نشان دهد و نسبت به تبعات چنین رویه ای هشدار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده و کارگردان به تازگی در گفت و گویی در تشریح وضع موجود گفت: وقتی به اتفاقات جاری سینما نگاه می کنیم، در یک سو نهاد حاکمیتی را که قاعدتا وزارت ارشاد متولی آن است، می بینیم و در سویی دیگر نهاد صنفی و ضلع سومی، یا همان همکاران ما که در سینما اشتغال و حضور دارند.

هرچند دو مورد آخر در برخی از دوره ها و مقاطع کاملا یکی می شوند و گاهی هم این همبستگی اتفاق نمی افتد.

در برخی از دوره ها اساسا نهادهای حاکمیتی و مدیران دولتی تلاش می کردند با نهادهای دیگری که درخصوص سینما سوءتفاهمی ایجاد می شد که البته مواردی از این دست کم هم نبوده، با رایزنی به تفاهم برسند.

در طول سه دهه اخیر وقتی به خاطرات مدیران سابق ارشاد هم رجوع می کنیم، از این دست موارد زیاد می بینیم که سهم زیادی از وقتشان را درگیر حل و رفع سوءت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد تند عسگرپور از مدیریت خانه سینما؛ آیا نهاد صنفی باید مجری اوامر باشد؟!

انتقاد تند عسگرپور از مدیریت خانه سینما؛ آیا نهاد صنفی باید مجری اوامر باشد؟!