مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 06:372022-08-21اقتصادي

پل دوستی ارمنستان و گرجستان افتتاح شد


نخست وزیران ارمنستان و گرجستان با حضور در مراسمی مشترک، یک پل جدید مرزی بین دو کشور به نام «پل دوستی» را که بخشی از بودجه آن را اتحادیه اروپا داده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، با حضور نخست وزیران ارمنستان و گرجستان، پل دوستی میان دو کشور در منطقه قفقاز جنوبی گشایش یافت.

ارمنستان و گرجستان به طور مشترک عملیات ساخت این پل را از ژوییه 2021 (اوایل تابستان 1400) آغاز کرده و اواسط مرداد امسال به پایان رساندند.

این پل تجارت منطقه ای و عبور و مرور مسافران را تسهیل کرده و ساخت آن با تسهیلات 6 میلیون یورویی بانک توسعه و بازسازی اروپا مقدور شده است.

طبق گزارش ها، این پل که بخشی از بودجه آن را اتحادیه اروپا تامین کرده است، منطقه باگراتاشن ارمنستان را به ساداخلو گرجستان متصل می کند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مراسم افتتاح این پل مرزی با ابراز خرسندی درباره روابط خوب و تاریخی با گرجستان، خواستار تقویت بیش از پیش روابط تجاری بین دو کشور شد.

پل دوستی ارمنستان و گرجستان در شرایطی افتتاح شده که تفلیس پایتخت گرجستان چندی قبل میزبان نشست وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بود و رایزنی ها و تحرکات به منظور پایان دادن به تنش های ایروان و باکو ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل دوستی ارمنستان و گرجستان افتتاح شد

پل دوستی ارمنستان و گرجستان افتتاح شد