مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 07:122022-08-21اقتصادي

2750 مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی!


مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تعداد ساختمان های آموزشی استان را پنج هزار و 500 ساختمان اعلام کرد و گفت: در استان دو هزار و 750 مدرسه غیردولتی داریم که بیشتر در تبریز هستند.

- فرهاد فرهودی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز تعداد ساختمان های آموزشی آذربایجان شرقی را پنج هزار و 500 ساختمان اعلام کرد و اظهار کرد: از این تعداد 20 درصد یعنی حدود یک هزار و 100 ساختمان آموزشی استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند که عمده آنها در شهر تبریز هستند و میزان اعتبار مورد نیاز برای این منظور 12 هزار میلیارد تومان به صورت نقد و یکجا ارزیابی می شود که اگر این اعتبار به صورت تدریجی اختصاص یابد، هزینه مورد نیاز برای بازسازی این مدارس با توجه به ضریب تورم سالانه بالاتر خواهد رفت.

فرهودی خاطرنشان کرد: در سال مالی 1400 اعتبار عمرانی مصوب اداره کل نوسازی استان به همراه خرید تجهیزات 900 میلیارد تومان و میزان تخصیص این اعتبار حدود 60 درصد بوده است و باید سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه ای به بخش زیربنایی و مهم داشته باشد چرا که فضای فیزیکی مطلوب یک مولفه اساسی برای ارائه آموزش ماندگار و تربیت نسل آینده ای توانمند است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش فاصله استاندارد فضاهای آموزشی کشور و استان با متوسط های جهانی ضمن حفظ هویت اسلامی و ایرانی گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2750 مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی!

2750 مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی!