مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 09:522022-08-21اقتصادي

توقف نهضت ملی مسکن در روستاها / چرا سازمان برنامه از دستور رییس جمهور سرپیچی می کند


در شرایطی که برای جبران عقب ماندگی در بازسازی واحدهای فرسوده روستایی، پرداخت وام ساخت برای حدود 930 هزار واحد در سال 1401 لازم و ضروری است، سازمان برنامه همچنان از اجرای قانون و دستور رییس جمهور سرپیچی و پرداخت وام ساخت مسکن روستایی را متوقف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران، بیش از 5 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در روستاها وجود دارد که از این تعداد بیش از 2.

7 میلیون واحد فرسوده و غیرمقاوم هستند که در صورت وقوع سیل و زلزله جان بیش از 10 میلیون نفر به خطر می افتد.

در این شرایط سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم، باوجود دستور چندباره رییس جمهور، از فراهم سازی پرداخت وام مسکن روستایی خودداری کرده و موجب متوقف شدن نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی شده است.

* ضرورت پرداخت وام ساخت مسکن برای 930 هزار واحد در روستاها جهت جبران عقب ماندگی بازسازی مناطق روستایی بر اساس ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه، مصوب فروردین ماه سال 1396، دولت مکلف است با پرداخت وام ساخت مسکن روستایی با نرخ کارمزد 5 درصد، سالانه حداقل 200 هزار واحد فرسوده را در مناطق روستایی نوسازی کند، بنابراین از سال 1396 تا سال 1401، دولت مکلف بوده بیش از 1 میلیون و 200 هزار واحد فرسوده را در روستاها تخریب و نوسازی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف نهضت ملی مسکن در روستاها / چرا سازمان برنامه از دستور رییس جمهور سرپیچی می کند

توقف نهضت ملی مسکن در روستاها / چرا سازمان برنامه از دستور رییس جمهور سرپیچی می کند