مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 10:022022-08-21پزشكي

بیماری چگونه به وجود می آید؟


تلاش مداوم برای ایجاد اطلس های مولکولی دقیق از سلول های منفرد در بافت های مختلف با هدف درک بهتر چگونگی توسعه بیماری ها بوده و اکنون تیمی از محققان مؤسسه ییل و کارولینسکا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از سیناپرس، نحوه عملکرد سلول ها در بافت به محیط آنها بستگی دارد.

نقشه برداری از خواص مولکولی سلول ها در حالی که مکان دقیق آنها را در یک بافت به دست می آورند برای درک بهتر بیماری ها ضروری است.

رونگ فن (Rong Fan) استاد مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه ییل و گونکالو کاستلو برانکو (Goncalo Castelo-Branco) استاد زیست شناسی سلول های گلیال در موسسه کارولینسکا، تیمی از محققان را در توسعه فناوری جدیدی برای انجام این کار رهبری کردند.

این پژوهش ها به دانشمندان اجازه می دهد تا دریابند که کدام مناطق کروماتین که شامل مجموعه ای از دی ان ای و پروتیین های موجود در هسته یک سلول است، در مکان های خاص یک بافت در سطح ژنوم قابل دسترسی هستند.

این قابلیت، بینش های منحصر به فردی را در مورد وضعیت مولکولی هر سلول ارائه می دهد.

توانایی تجزیه و تحلیل دسترسی کروماتین با مکان فضایی سلول ها پیشرفتی است که می تواند درک ما از هویت سلولی، وضعیت سلولی و مکانیسم های اساسی تعیین کننده بیان ژن ها در توسعه بافت ها یا بیماری های مختلف را بهبود بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری چگونه به وجود می آید؟

بیماری چگونه به وجود می آید؟