مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 15:322022-08-21بين الملل

10 روز حساس برای پرونده «کاریش»؛ تل آویو با بیروت درگیر خواهد شد؟


یک روزنامه عربی لندنی در گزارشی به سناریوهای محتمل در مناقشه دریایی بین رژیم صهیونیستی و لبنان پرداخت و نوشت ممکن است تل آویو در زمان مقرر به پیشنهادات بیروت پاسخ ندهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه اینترنتی بر خط 23 مرزی و کل میدان قانا، و رد هر گونه مشارکت لبنان با تل آویو برای تقسیم درآمدهای نفت و گاز.

دوم: تصمیم دولت موقت یاییر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به تعویق انداختن هرگونه تصمیم گیری در این زمینه به بعد از انتخابات کنست در سرزمین های اشغالی در نوامبر آینده و تشکیل کابینه جدید تل آویو.

 این تعویق در اعلام تصمیم، باید با توقف کامل اکتشاف، حفاری و استخراج گاز از میدان کاریش و میادین مجاور آن برای جلوگیری از تحریک حزب الله برای پاسخ های لازم باشد.

گزینه دوم (یعنی تأخیر در پاسخ به لبنان) شاید محتمل ترین گزینه برای به دست آوردن زمان بیشتر و در چارچوب هدفی مانند مانور باشد که تخصص صهیونیست هاست؛ تل آویو با این اقدام سعی خواهد کرد تا از برخی گروه های لبنانی که در جبهه مخالفت با حزب الله ایستاده اند، حمایت کند.

رژیم صهیونیستی با تعویق پاسخ به بیروت، تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت؛ اما این تاخیر برای شرایط اقتصادی لبنان مفید نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 روز حساس برای پرونده «کاریش»؛ تل آویو با بیروت درگیر خواهد شد؟

10 روز حساس برای پرونده «کاریش»؛ تل آویو با بیروت درگیر خواهد شد؟