مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 17:072022-08-21بين الملل

مسکو و دمشق: نفت دزدی آمریکا، سبب بحران های مردم سوریه است


کشورهای روسیه و سوریه، غارت ثروت مردم سوریه توسط ائتلاف آمریکایی به رهبری واشنگتن را محکوم کرده و خواستار اتخاذ تدابیر سخت گیرانه برای جلوگیری از قاچاق نفت این کشور به خارج شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت های هماهنگی وزرای ، هیأت های هماهنگی مسکو و دمشق، در بیانیه خود اعلام کردند: کشورهای روسیه و سوریه اشغال اراضی سوریه و غارت ثروت مردم سوریه توسط نیروهای اشغال گر آمریکا و متحدانش را به شدت محکوم می کنند؛ نیروهایی که روزانه حدود 66.

000 بشکه نفت استخراج شده سوری را غارت می کنند .

مسکو ودمشق در این بیانیه تاکید کردند: غارت نفت سوریه توسط واشنگتن به بالاترین حد خود رسیده و همین موضوع سبب تداوم وضعیت دشوار انسانی شده است؛ زیرا میلیون ها سوری از کمبود انرژی، غذا، آب و سایر مواد ضروری رنج می برند .

این دو نهاد هماهنگ کننده، از جامعه بین المللی به ویژه کشورهای همسایه سوریه خواست تا برای جلوگیری از قاچاق ثروت های مردم سوریه به خارج از این کشور، تدابیری جدی اتخاذ کنند.

هیات های هماهنگی مسکو و دمشق، همچنین خواستار فعال کردن نقش نهادهای سازمان ملل متحد در ارائه ابتکارات بیشتر برای گسترش فعالیت های بشردوستانه در سوریه و اجرای پروژه های مربوط به بازسازی اولیه شدند که در قطعنامه شماره 2642 شورای امنیت سازمان ملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو و دمشق: نفت دزدی آمریکا، سبب بحران های مردم سوریه است

مسکو و دمشق: نفت دزدی آمریکا، سبب بحران های مردم سوریه است