مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 23:322022-08-21اجتماعي

سرمایه های که دود نمی شوند/ نه به مدیریت مزرعه در زمان کوتاه


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه امسال کشاورزان آگاهانه به میزان چشمگیری آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی را کاهش دادند، گفت: - به  گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،با شروع برداشت برنج شاهد آتش زدن کاه و کلش باقی مانده در مزارع هستیم که این کار می تواند به محیط زیست نیز آسیب های فراوانی وارد کند.

بسیاری از کشاورزان استان با تصور اشتباه فکر می کنند که با سوزاندن کاه و کلش آفت های به جای مانده در ساقه برنج مثل کرم ساقه خوار در شالیزارها در فصل زراعی بعد از بین می رود درحالی که عوارض فراوانی به همراه خواهد داشت.

 سوزاندن کاه در مزارع از قدیم انجام می شده و بیشتر برای اینکه به دوباره کشت کاه و کلش را می سوزاندند تا نیاز کمتری به استفاده از سموم در کشت دوم داشته باشد درحالی که با این کار علاوه بر آلودگی هوا و آسیب های فراوان حاصلخیزی خاک هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

  در واقع خاک سرمایه نسل آینده است که کشاورزان بدون توجه به این توصیه مهم اقدام به سوزاندن کاه و کلش می کنند که می تواند عواقب فراوانی به همراه داشته باشد.

  *پرهیز از سوزاندن کاه و کلش در مزارع  سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره در گفت وگویی، اظهار کرد: از 20 روز قبل باتوجه به برداشت برنج با تمام دستگاه های نظارتی مبنی بر برخورد با سوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه های که دود نمی شوند/ نه به مدیریت مزرعه در زمان کوتاه

سرمایه های که دود نمی شوند/ نه به مدیریت مزرعه در زمان کوتاه