مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 07:422022-08-22اقتصادي

«قیزیل آلما» اهر در در آن سوی مرزها


مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: میزان تولید سیب قره قرمز در اهر سالانه حدود یک هزار و 750 تن از 500 هکتار سطح زیرکشت این نوع سیب در شهرستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهر، علی نجفی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هفت هزار و 50 هکتار از اراضی باغی شهرستان اهر مربوط به باغات سیب این شهرستان است، اظهار کرد: 6 هزار و 900 هکتار از باغات سیب شهرستان اهر بارور و 150 هکتار غیر بارور هستند بر این اساس هر سال در شرایط مطلوب و طبیعی 150 هزار تن سیب سر درختی در این شهرستان تولید می شود.

وی افزود: از این مقدار اکثریت ارقام تولیدی سیب لبنانی زرد و سبز می باشد البته سیب قره قرمز در 500 هکتار پرورش و برداشت می شود که عطر و طعم خاص خود را داشته و جزو سیب تابستانی به حساب می آید و و عراق دارد، افزود: به صورت سالانه و در فصول برداشت سیب قرمز این محصول به طور مرتب به کشورهای یاد شده صادر می شود.

  دوستی همچنین با بیان اینکه ضرورت دارد صنایع تبدیلی در شهرستان اهر راه اندازی شود، گفت: اکنون به صورت محدود و به صورت مشاغل خانگی چیپس میوه به صورت خشک در منطقه تولید می شود.

وی زمان برداشت سیب قره قرمز را در شهرستان اهر از اواخر تیرماه تا اواخر مرداد ماه اعلام کرد و افزود: شهرستان اهر در تولید سیب و سطح زیر کشت آن در آذربایجان شرقی مقام سوم را دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قیزیل آلما» اهر در در آن سوی مرزها

«قیزیل آلما» اهر در در آن سوی مرزها