مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 08:272022-08-22اقتصادي

نجات دریاچه ارومیه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از استانداری محمدصادق معتمدیان یکی از مهمترین مصوبات نخستین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه پس از تغییرات صورت گرفته در ساختار آن را، تدوین برنامه های نرم افزاری الگوی کشت از طریق وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده و اظهارداشت: با توجه به سهم مهمی که بخش کشاورزی در مصرف آب دارد، صرفه جویی و مدیریت منابع آبی در این حوزه از اولویت های جدی ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

وی با اشاره به اینکه ریاست جمهوری و معاون اول رییس جمهور، توجه به معیشت مردم را یک اصل اساسی می دانند، تصریح کرد: برنامه ریزی و اقدامات باید به گونه ای باشد که اثرگذار در افزایش درآمد و معیشت مردم باشد.

استاندار آذربایجان غربی از هدف گذاری برای بالا بردن بهره وری در حوزه جهاد کشاورزی در گام نخست خبر داده و افزود: در مرحله بعدی جایگزینی سایر مشاغل با توجه به ظرفیت های استان های حاشیه دریاچه ارومیه را پیگیری می کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه در آذربایجان غربی سهم بخش کشاورزی از اشتغال 34 درصد اما ارزش افزوده آن 16 درصد است، خاطرنشان کرد: این بخش علیرغم ظرفیت های استان، کمتر از یک درصد در اشتغال و 5 صدم در ارزش افزوده نقش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات دریاچه ارومیه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

نجات دریاچه ارومیه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست