مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 09:322022-08-22اقتصادي

خودروسازان فرانسوی برمی گردند؟


برخی مدیران خودروسازی کشور و همچنین نمایندگان مجلس بازگشت خودروسازان فرانسوی را در پساتحریم، مشروط و حتی ممنوع اعلام کرده اند؛ اما همزمان با فضای مساعد مذاکرات برجامی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که برخی مدیران صنعت خودروی کشور و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازگشت خودروسازان فرانسوی را در پساتحریم، مشروط و حتی ممنوع اعلام کرده اند، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می رسد همزمان با توافق قریب الوقوع ایران و آمریکا بر سر احیای برجام، مذاکرات اولیه بابت ازسرگیری مشارکت های خارجی آغاز شده است.

آن طور که معاون حمل و نقل وزارت صمت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر سرنوشت همکاری های خارجی در پساتحریم عنوان کرد، شرکای پیشین خودروسازی کشور برای حضور مجدد در بازار ایران درخواست هایی داشته اند و حتی برخی از آنها راهبرد کلی چندساله نیز ارائه کرده اند.

این گفته منوچهر منطقی نشان می دهد با وجود هیاهوی پوپولیستی برخی مدیران خودروسازی و نمایندگان مجلس، سیاستگذار همچنان همکاری های خارجی را محترم می شناسد و آن را در لیست برنامه هایش برای توسعه خودروسازی گنجانده است.

این گونه موضع گیری های پوپولیستی البته بی سابقه نیست، چه آنکه چند سال پیش نیز وقتی توافق هسته ای و پس از آن برجام امضا و تحریم ها لغو شد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروسازان فرانسوی برمی گردند؟

خودروسازان فرانسوی برمی گردند؟