مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 10:472022-08-22بين الملل

مذاکرات حافظ اسد و هنری کسینجر در «لبه پرتگاه»


بثینه شعبان مانند کتاب پیشین خود، باز هم سراغ منابع و اسناد آرشیوی وزارت امور خارجه و کاخ ریاست جمهوری سوریه رفته و این بار به بررسی رویدادهای مهم دهه 70 میلادی در ارتباط با موضوع نبرد عربی اسراییلی پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بثینه شعبان بعد از انتشار کتاب ده سال با حافظ اسد در سال 2015، کار نگارش کتاب لبه پرتگاه را آغاز کرد.

او مانند کتاب پیشین خود، باز هم سراغ منابع و اسناد آرشیوی رفته و این بار به بررسی رویدادهای مهم دهه 70 میلادی در ارتباط با موضوع نبرد عربی اسراییلی پرداخته است.

 بثینه شعبان به عنوان مترجم ویژه حافظ اسد در این کتاب به طور عمیق به روابط میان وی با هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نقشی می پردازد که این روابط در تحقق صلح میان اعراب و اسراییل داشته است.

بررسی مسائل مهم سیاسی خاورمیانه در دوران مسئولیت هنری کیسینجر، به عنوان یکی از تأثیرگذارترین وزرای امور خارجه آمریکا در قرن بیستم، از دیگر مسائلی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است و افق وسیع تازه ای برای مطالعه مسائل خاورمیانه در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان قرار می دهد.

فعالیت های دیپلماتیک هنری کیسینجر، یکی از موضوعات مناقشه برانگیزی است که همواره در دانشگاه ها و نیز در نهادهای سیاسی سراسر جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات حافظ اسد و هنری کسینجر در «لبه پرتگاه»

مذاکرات حافظ اسد و هنری کسینجر در «لبه پرتگاه»