مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 10:572022-08-22سياسي

139 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قم با سازش مختومه شد


از تیرماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری تعداد 139 هزار و 164 فقره پرونده به همت شوراهای حل اختلاف استان با ایجاد سازش مختومه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، در تشریح اقدامات دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان قم در راستای ایجاد صلح و سازش در پرونده ها با تاکید بر لزوم تلاش برای حل اختلافات مردم پیش از تشکیل پرونده در محاکم حقوقی و قضایی، اظهارکرد: از تیرماه سال گذشته تا خردادماه سال جاری تعداد 139 هزار و 164 فقره پرونده به همت شوراهای حل اختلاف استان با ایجاد سازش مختومه شده اند.

وی با اشاره به استقرار تعدادی شعبه ویژه حل اختلاف پرونده های حوادث رانندگی در استان قم، افزود: این شعبات پرونده های تصادفات را پس از تعیین میزان صدمات جسمی از سوی پزشکی با صدور گزارش اصلاحی به شرکت های بیمه ای جهت پرداخت دیه به مصدومان ارسال می کنند.

رییس کل دادگستری استان قم با اشاره به اینکه در اکثر شهرستان های استان این شعب ویژه رسیدگی به پرونده های تصادف وجود دارند، افزود: این شعب پرونده ها را پس از تعیین میزان صدمات جسمی از سوی پزشکی قانونی بدون صدور رای دادگاه مستقیما به شرکت های بیمه ای جهت پرداخت دیه بر اساس نظر پزشکی قانونی ارسال می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

139 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قم با سازش مختومه شد

139 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قم با سازش مختومه شد