مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 11:372022-08-22سياسي

عضو کمیسیون آموزش مجلس: همراه وزیر علوم پیگیر اصلاح ساختار مصاحبه علمی دکتری هستیم


وزیر علوم پیگیر اصلاح ساختار مصاحبه علمی دکتری است ولی این وظیفه نمایندگان مجلس در این موضوع را سلب نمی کند.

- مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات سراسری برگزار شود و تمام کسانی که واجد شرایط هستند، در این آزمون شرکت کنند؛ در مرحله بعدی این فرآیند مشکل پیش می آید، یعنی ما دانشجو را به دانشگاه ارجاع می دهیم و ریش و قیچی را به دانشگاه می سپاریم که برای خود گزینش کند.

ویس کرمی ادامه داد: به طور طبیعی در اینجا تبعیض ها و حق کشی ها شروع می شود، همانطور که در قبل هم وجود داشت؛ قانون جدید، فقط قسمت قبلی را عادلانه کرده و قسمت بعدی یعنی تأثیر 30 درصدی که در اختیار دانشگاه است و بحث ایرادهای مصاحبه حضوری، کماکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به نظر من بهترین راه این است که یک کمیته کشوری برای گزینش داوطلبان مقطع دکترا تشکیل دهیم، گفت: این کمیته باید وقت بگذارد و تمام داوطلبان را مصاحبه کرده و نمره دهد و نهایتا دانشگاه ها دانشجویان شان را از بین این افراد انتخاب کند؛ در شرایط فعلی که این روند اجرا نمی شود، شاهد هستیم که دانشگاه ها اکثراً دانشجوهای خودشان را جذب می کنند و رانت و تبعیض وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در تشریح تفاوت مقطع دکتری دانشگاه های وزارت بهداشت و وزارت علوم، اظهار کرد: پژوهش در مقطع دکتری در دانشگاه های و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کمیسیون آموزش مجلس: همراه وزیر علوم پیگیر اصلاح ساختار مصاحبه علمی دکتری هستیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس: همراه وزیر علوم پیگیر اصلاح ساختار مصاحبه علمی دکتری هستیم