مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 13:172022-08-22سياسي

جزیره های خلیج فارس شناسنامه دار می شوند


معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست از برگزاری کنوانسیون تهران پس از 7 سال به میزبانی کشور آذربایجان از 27 تا 29 مهر در سطح وزرای محیط زیست خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، مجتبی ذوالجودی معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست در نشست خبری این معاونت در هفته دولت، گفت: 23 چالش محیط زیست دریایی و تالاب ها را مدون کرده ایم و 18 سیاست کلان در پهنه های آبی داریم.

که طبق 6 هدف اصلی با 12 راهبرد از طریق 46 اقدام دنبال می کنیم.

وی ابراز داشت: از سازمان کشتیرانی خواستار پایش مسیرهای کشتی رانی هستیم، چون این سطح از آلودگی صنعتی و آبی در شان منطقه نیست.

ذوالجودی با بیان اینکه دستگاههای آب شیرین کن پساب هایی دارند که باید کنترل شود،گفت: جزایر مصنوعی مشکلاتی دارد و دنبال این هستیم که از روش های دیپلماتیک از ساخت آن جلوگیری کنیم.

معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست با یادآوری اینکه کنوانسیون تهران به عنوان یک موافقت دریایی به امضای دستگاههای مرتبط با محیط زیست کشورهای حاشیه خزر رسیده ولی هنوز مشخص نبود که استقرار دبیرخانه در کدام کشور باشد، ابراز داشت: 7 سال است که کاپ های این کنوانسیون تشکیل نشده و زمانیکه دولت جدید مستقر شد درخواست ما پیگیری این مساله بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزیره های خلیج فارس شناسنامه دار می شوند

جزیره های خلیج فارس شناسنامه دار می شوند