مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 07:372022-08-23ورزشي

کشف بقایای کفتار غارنشین در قدیمی ترین محوطه باستانی ایران


با پایان فصل سوم کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد آوج، سرپرست کاوش از کشف بقایای کفتار غارنشین در این محوطه باستانی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حامد وحدتی نسب با اعلام پایان فصل سوم کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد آوج و کشف بقایای کفتار غارنشین، گفت: سومین فصل از کاوش های باستان شناسی تیم مشترک ایران و فرانسه با همکاری ژیل بریون استاد موزه انسان شناسی پاریس و با دستیابی به مواد فرهنگی قابل توجهی به پایان رسید.

سرپرست کاوش های قدیمی ترین محوطه باستانی ایران با اشاره به قدمت لایه های این فصل از کاوش ها اظهار کرد: در این فصل، نتایج سن ‎سنجی مواد فرهنگی این غار که در فصل دوم به آزمایشگاه سن سنجی در موزه انسان شناسی پاریس ارسال شده بود، نشان دهنده سه لایه استقراری با قدمت های 160، 210 و بالای 400هزار سال برای غار قلعه کرد بود که این محوطه را به قدیمی ترین محوطه باستانی ایران تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در کنار نتایج سن سنجی، کشف دست افزارهایی با سنت های تراشه برداری قدیمی تر از پارینه سنگی میانی، حاکی از حضور و زیست گونه های دیگری از انسان به جز انسان هوشمند کهن و انسان نئاندرتال در این محوطه است.

مدیر گروه باستان شناسی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به دیگر کشفیات این فصل از کاوش ها افزود: فک پایین انسان مدرن و همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بقایای کفتار غارنشین در قدیمی ترین محوطه باستانی ایران

کشف بقایای کفتار غارنشین در قدیمی ترین محوطه باستانی ایران