مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 09:122022-08-23سياسي

سفر به «شهر من»/ گذری بر 100 سال قبل همدان +عکس


همدان شهری به یک میدان و چند محله ختم می شود، کوچه باغ هایش تو را آن سوی صفا و صمیمیت می برد و تابستان و زمستانش همیشه برایمان خاطره انگیز است، - خبرگزاری فارس - همدان: امروز روز همدان است، روز شهر من !، شهر من که روزگاران زیادی را به خود دیده و گرمی و سردی زیادی را چشیده اما خم به ابرو نیاورده و همچنان همچون الوندش سرافراز ایستاده است.

هرچه فکر کردم این روزها از همدان چه بگویم و چه بنویسم دیدم با مدرن شدن و پیشرفت تکنولوژی که دیگر زمان برایش مهم نیست و هر ثانیه باید منتظر اتفاقات جدیدی بود، گفتن از حال شاید جذابیتی نداشته باشد پس تصمیم گرفتم به روزگاران قدیم شهرم سفر کنم و در روزی که به نام همدان نامگذاری شده، در کوچه پس کوچه هایش قدم بزنم.

می خواهم به همدان 100 سال قبل سفر کنم، آن روزهایی که همدان به یک میدان و چند محله اطرافش خلاصه می شد، آن روزهایی که صدای بهارش را از رودخانه های پرآب و قنات ها را می شنیدیم، تابستانش را در کوچه پس کوچه های باصفا عواس آباد قدم می زدیم، پاییزش را برگ های خزان دیده اش رنگارنگ می کردند و زمستانش را در سرمای زیر صفر درجه و یخبندان های طولانی اش زیر کرسی های گرم سپری می کردیم.

آری بیایید در کوچه پس کوچه های همدان قدم بزنیم، در سقاخانه اش شمع روشن کنیم، از بازار چهارطاقش دیدن کنیم از صدای قاشق تراشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به «شهر من»/ گذری بر 100 سال قبل همدان +عکس

سفر به «شهر من»/ گذری بر 100 سال قبل همدان +عکس