مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 10:272022-08-23اقتصادي

شمارش معکوس برای افتتاح یک اَبَرپروژه آبرسانی/مسئله آب همدان برای بلند مدت حل می شود


شمارش معکوس برای افتتاح اَبَرپروژه آبرسانی همدان آغاز شده و با بهره برداری از این طرح 140 کیلومتری در دو هفته آینده مسئله آب شرب این شهر به صورت بلند مدت حل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری همدان، شمار تابستان هایی که شهر همدان با مسئله ناترازی منابع و مصارف آب مواجه می شود در طی سال های اخیر از 8 سال تجاوز کرده است.

بر اساس آمار طی سال های اخیر با رشد جمعیت همدان، نیاز این شهر به آب شرب بیشتر از گذشته شده اما در طی سال های گذشته منبع جدیدی برای تامین منابع آبی معرفی نشده است.

در این رابطه سال 1383 همزمان با سفر رهبر انقلاب به همدان، مسئله تامین منابع آب شرب روی میز آمد و مقرر شد، اَبَرپروژه آبرسانی به این شهر از محل سد تالوار با 140 کیلومتر خط لوله انتقال در دستور کار قرار گیرد.

*واریز 200 میلیارد تومان برای بهره برداری آبَر پروژه آبرسانی همدان با توجه به مسیر دشوار خط : در سال گذشته برای تامین آب همدان و خشکسالی های ممتدی که این استان داشت تصمیم بر این شد که این پروژه جزو پروژه های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد و هر چه سریع تر اقدام به تکمیل آن شود.

محرابیان تاکید کرد: بر اساس گزارشات مهندسان و متخصصین پروژه، انشاالله شاهد افتتاح فاز اول آن طی دو یا سه هفته آینده هستیم تا بتوانیم آب همدان را به طور کامل تامین کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای افتتاح یک اَبَرپروژه آبرسانی/مسئله آب همدان برای بلند مدت حل می شود

شمارش معکوس برای افتتاح یک اَبَرپروژه آبرسانی/مسئله آب همدان برای بلند مدت حل می شود