مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 10:472022-08-23اقتصادي

موسسه رازی طی یک سال گذشته 3 میلیارد دز واکسن طیور تولید کرد


معاون تحقیق و تولید فراورده های یبولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تامین بیش از 30 درصد واکسن های طیور مورد نیاز کشور در موسسه رازی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیق و تولید فراورده های یبولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در نخستین نشست هم اندیشی نمایندگان پخش استانی واکسن های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که در سالن آمفی تامین کند.

فلاح مهرآبادی ادامه داد: واکسن آنفلوانزای H9N2 از واکسن هایی است که باید بر اساس سویه غالب در گردش تولید شود و پس از همه گیری این ویروس در سال 1378 و جداسازی سوش اولیه واکسن آنفلوانزا تا سال 1398 از همان سویه واکسینال استفاده می شد اما پس از بررسی و نمونه برداری از 233 مزرعه درگیر این ویروس توسط تیم های تحقیقاتی موسسه، یک سویه به عنوان سویه جدید واکسینال انتخاب شد که تیتر ایمنی زایی بسیار خوب داشته است و در برابر سویه های در گردش اثربخشی بالایی دارد.

معاون تحقیق و تولید فراورده های بیولوژیک موسسه رازی با تاکید بر این که واکسن آنفلوانزای موسسه رازی تنها واکسن دارای سویه غالب در گردش در کشور است، گفت: این سویه در دو سال اخیر پس از بررسی مزارع متعدد به عنوان سویه غالب شناخته شد و هر زمان نیاز باشد این سوش قابل تغییر است؛ حال آن که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسسه رازی طی یک سال گذشته 3 میلیارد دز واکسن طیور تولید کرد

موسسه رازی طی یک سال گذشته 3 میلیارد دز واکسن طیور تولید کرد