مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 12:422022-08-23اقتصادي

ماسوله ثبت جهانی شد/ارزیابان یونسکو به گیلان می آیند


مدیر کل میراث فرهنگی، میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ارزیابان یونسکو درمهرماه به گیلان می رسند، گفت: تابلوهایی چند زبانه به منظور ثبت جهانی ماسوله با بالگرد هلال احمر در حال نصب است و اهم مشکلات در مسیر ثبت جهانی ماسوله رفع شده و تنها یکی دو مورد باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با گرامیداشت روز خبرنگار و هفته دولت اظهار کرد: 62 برنامه در نقاط مختلف استان گیلان در هفته دولت رونمایی می شود.

  وی با بیان اینکه چندین مسافرخانه، مسافرکاشانه و چندین کارگاه سفال در هفته دولت افتتاح می شود، گفت: این پروژه ها با اعتبار 30 میلیارد تومان در روز شنبه با حضور استاندار افتتاح می شود و 15 مورد پروژه میراث فرهنگی نیز رونمایی می شود.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه یک بسیار زیبا برگرفته از کوه های ماسوله رونمایی می شود، افزود: سومین فصل کاوش های باستان شناسی نیز مشخص کرد که افرادی که در ماسوله فعلی زندگی می کنند در حدود 800 سال پیش نیز در کهنه ماسوله زندگی می کردند.

  جهانی با اشاره به بیش از 60 مورد اثر فرهنگی تاریخی مربوط به ماسوله و کهنه ماسوله در نقاط مختلف ماسوله شناسایی شده،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسوله ثبت جهانی شد/ارزیابان یونسکو به گیلان می آیند

ماسوله ثبت جهانی شد/ارزیابان یونسکو به گیلان می آیند