مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 14:072022-08-23سياسي

از ربوده شدن سه اثر بوعلی تا چاپ تفسیر فن یازدهم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان ظهر امروز همایش حکیم هزاره ها، بزرگداشت شیخ الرییس بوعلی سینا با حضور مهمانان کشوری و استانی در همدان برگزار شد.

رییس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا در این مراسم با بیان اینکه یک کاروان علمی، فکری، فرهنگی و فلسفی  در بزرگداشت حکیم، فیلسوف و عارف بزرگ به همدان آمدند اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) که کاملترین علوم را به بشریت عرضه کردند، فرمودند هر کس برای اعتلای علم بشر فداکاری کند مرا مورد اکرام قرار داده و اگر من اکرام شود به خداوند اکرام شده است .

 آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه تمام شئون نبوت را باید در انسان جست وجو کرد و اگر انسان های الهی را مورد توجه قرار دادیم خداوند را مورد توجه قرار دادیم گفت: اقدام به برگزاری همایش بوعلی سینا بسیار ارزشمند است و اگر این ارزش ها و حرمت ها نباشد، بزرگترین ظلم به عقلانیت انسان است چراکه اگر بوعلی سیناها به میدان بیایند می توان همه دروس را آموخت .

وی با اشاره به اینکه یکی از درس های زیبا از مکتب انسان متعالی بوعلی سینا می توانیم یاد بگیریم این است ایشان استاد نداشته و حتی شاگرد در حد خود نداشته و تمام علوم را خود تولید کرده است عنوان کرد: رهبری بارها تاکید دارند باید خود علم تولید کنیم و بوعلی سینا کسی بود که خود تمام علوم را تولید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ربوده شدن سه اثر بوعلی تا چاپ تفسیر فن یازدهم

از ربوده شدن سه اثر بوعلی تا چاپ تفسیر فن یازدهم