مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 14:472022-08-23بين الملل

تهدیدی بزرگ برای حیات روی کره زمین


یک مطالعه جدید هشدار می دهد که اگر انتشار گازهای گلخانه ای مهار نشود، تا پایان قرن میلادی حاضر بالغ بر 90 درصد از همه گونه های دریایی ممکن است دچار انقراض دسته جمعی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie) در کانادا، خطرات آب و هوایی نزدیک به 25 هزار گونه را که در عمق تا 100 متری اقیانوس زندگی می کنند، ارزیابی کردند و دریافتند که اگر انتشار گازهای گلخانه ای همچنان در سطوح بالا باقی بماند و کاهش نیابد، تا سال 2100 جمعیت زیادی از آبزیان از این سیاره ناپدید خواهند شد.

این امر منجر به مرگ و انقراض دسته جمعی هزاران حیوان، گیاه، کرومیست، تک یاخته و باکتری خواهد شد که در اقیانوس های جهان خانه دارند.

این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که تعداد زیادی از کوسه ها، پرتوماهی ها و پستانداران در معرض خطر آب و هوایی بالا یا بحرانی قرار دارند و پیش بینی می شود 75 درصد از آنها تا سال 2100 منقرض شوند.

همه گونه های در معرض تهدید همچنین در برخی از متنوع ترین اکوسیستم ها در خلیج تایلند، مثلث مرجانی، شمال استرالیا، دریای سرخ، خلیج فارس، نزدیک ساحل هند، دریای کاراییب و برخی جزایر اقیانوس آرام زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدی بزرگ برای حیات روی کره زمین

تهدیدی بزرگ برای حیات روی کره زمین