مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 11:522022-08-24اجتماعي

مرگ ماهی ها یا مرگ حیات


آمار بالای بیماران قلبی و تنفسی و امراض خاص نشأت گرفته از آلودگی های شیمیایی حکایت از خطرات فراتر از ماهی هاست و زنگ خطری برای مجموعه ی حیات انسانی و غیر انسانی به حساب می آید.

- عصرایران؛ فاضل دریس - مرگ هزاران قطعه ماهی در هفته ها و روزهای اخیر در حاشیه دریاچه استحصال نمک مورد نیاز پتروشیمی ها در بندر ماهشهر بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و رسانه های محلی داشت.

این اتفاق باز پرسش همیشگی و البته بی پاسخ را مطرح می کند: در برابر رشد فراینده ی آلاینده های صنایع پتروشیمی و نفت در منطقه، تکلیف حفظ و نگهداری و پاسداشت حق محیط زیست سالم چه می شود؟مناطق جنوبی ایران به خصوص شهرستان بندرماهشهر به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک و جغرافیایی منحصر بفرد طی دهه های گذشته به کانون اصلی استقرار صنایع پتروشیمی و وابسته به نفت تبدیل شده است.

تاسیس و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دهه هفتاد اوج این تمرکز صنعتی نامیمون است.

نامیمون از این بابت که عملاً دیده می شود وجود این صنایع هر چند بر أساس أهداف اولیه و توجیهی می بایست عامل توسعه و بهبود معیشت اهالی منطقه باشند لیکن خارج از بُعد نفع اقتصادی کلان کشوری، در سطح محلی باعث گسترش شکاف طبقاتی و مهاجرت های بی رویه و گرانی هزینه های زندگی و مسکن و عیان سازی تبعیض شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ ماهی ها یا مرگ حیات

مرگ ماهی ها یا مرگ حیات