مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 12:022022-08-24پزشكي

زمان نهفتگی ویروس کووید کوتاه تر شده است؟


نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد اگر در حال حاضر به کووید 19 آلوده شوید، زمان عفونت تا شروع احتمالی علائم، دوره کمون، به طور قابل توجهی کوتاه تر از ابتدای همه گیری است.

به نقل از هلث، محققان چینی با بررسی داده های 142 مطالعه مختلف دریافتند کسانی که به سویه آلفا آلوده شده بودند(همان سویه که در اواخر سال 2019 در ووهان ظاهر شد) به طور میانگین پنج روز دوره کمون داشتند و زمانی که سویه امیکرون وارد شد، دوره کمون به طور متوسط به کمتر از 3.

5 روز کاهش یافت.

این گروه تحقیقاتی توضیح داد این یافته ها در دنیای واقعی اهمیت دارد زیرا شناسایی دوره نهفتگی سویه های مختلف عامل کلیدی در تعیین دوره قرنطینه برای کسانی است که آزمایش کووید 19 آنان مثبت شده است.

این تحقیق جدید توسط مین لیو از گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه پکن انجام شده است.

محققان داده های مربوط به دوره های کمون کرونا را با بررسی تعداد بی شماری از مطالعات انجام شده در طول همه گیری تجزیه و تحلیل کردند که این مطالعه در مجموع شامل بیش از 8100 بیمار مبتلا کووید 19 شد.

گروه لیو گفت: یافته های این مطالعه نشان می دهد که سارس کوو 2 به طور مداوم در طول همه گیری کووید 19 تکامل و جهش یافته و از نظر توانایی انتقال بین افراد، میزان شدت و دوره کمون تغییر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان نهفتگی ویروس کووید کوتاه تر شده است؟

زمان نهفتگی ویروس کووید کوتاه تر شده است؟