مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 13:072022-08-24اقتصادي

دولت در محیا کردن زیرساخت رشد مناطق آزاد ضعیف عمل کرد


محمد علی طیرانی؛ مناطق آزاد در اقتصاد ایران شکل گرفتند تا با رفع بار مالیاتی و دور زدن موانع گمرکی در مسیر افزایش صادرات و سهولت تجارت خارجی ایفای نقش کنند، - کمال دهقانی فیروز آبادی مدیر عامل اسبق  منطقه آزاد انزلی در گفتگو با دانشجو ضمن اشاره به خلا وجود برنامه ای جامع برای مناطق آزاد به لزوم شکل گیری مطالعات تخصصی در این زمینه اشاره کرد.

گروه اقتصادی خبر گزاری دانشجو- محمد علی طیرانی؛ مناطق آزاد در اقتصاد ایران شکل گرفتند تا با رفع بار مالیاتی و دور زدن موانع گمرکی در مسیر افزایش صادرات و سهولت تجارت خارجی ایفای نقش کنند، اما نتوانستند این اهداف را محقق سازند تا جایی که در برخی از این مناطق واردات صورت گرفته چند برابر صادرات است.

در همین راستا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با کمال دهقانی فیروز آبادی مدیر عامل اسبق منطقه آزاد انزلی، گفتگویی انجام داده که مشروح آن تقدیم می گردد.

اقتصاد ملی باید بداند از هر منطقه آزاد چه می خواهدفیروزآبادی در ابتدا مسیر و مراحل مناسب شکل گیری مناطق آزاد را شرح داد و گفت: مدل مطلوب مناطق آزاد به این صورت است که اولا باید مطالعه دقیق صورت بگیرد تا مشخص شود اقتصاد ملی می خواهد منطقه آزاد چه نقش آفرینی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در محیا کردن زیرساخت رشد مناطق آزاد ضعیف عمل کرد

دولت در محیا کردن زیرساخت رشد مناطق آزاد ضعیف عمل کرد