مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 13:322022-08-24بين الملل

امیرعبداللهیان مالی را به مقصد تانزانیا ترک کرد


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین مقصد سفرش به قاره آفریقا و پس از دیدار و گفت وگو با مقامات مالی راهی تانزانیا شد.

- با استقبال از توافقات حاصله بین دو کشور جهت تقویت همکاری های اقتصادی، دستاوردهای ملت ایران در مقابله با تحریم های ظالمانه و کسب جایگاه مهم سیاسی و اقتصادی ملت ایران در عرصه منطقه ای و جهانی را الگویی برای ملت مالی جهت مبارزه با زیاده خواهی های برخی دولت های خارجی خواند و مدیریت موفق سیاسی مسئولان ایرانی در هدایت جریان رشد اقتصادی و علمی کشور را ستود.

رییس دولت انتقالی مالی همچنین خواستار تقویت هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی - تجاری و علمی دو کشور شد و بر آمادگی این کشور برای میزبانی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه مالی بهمن ماه سال گذشته به تهران سفر کرده بود.

در سفر وزیر خارجه کشورمان که در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی انجام شد، نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و جمهوری مالی به ریاست وزرای خارجه برگزار و در پایان نیز سند این نشست به امضای امیرعبداللهیان و وزیر خارجه مالی رسید.

امیرعبداللهیان طی اظهاراتی در این نشست از آمادگی برگزاری نمایشگاهی از شرکت های (جزییات بیشتر)   وزیر خارجه جمهوری مالی نیز در اظهاراتی از نتایج حاصل از برگزاری نخستین نشست کمیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان مالی را به مقصد تانزانیا ترک کرد

امیرعبداللهیان مالی را به مقصد تانزانیا ترک کرد