مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 13:422022-08-24سياسي

برای طراحی شهر آینده، باید نگاهی متوازن داشته باشیم


شهردار اصفهان با بیان اینکه تمدن صفوی نگاه چندجانبه و متوازن به توسعه جامعه و شهر داشت؛ گفت: بر همین اساس اگر ما بخواهیم آینده شهر را طراحی کنیم باید نگاهی متوازن داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم زاده شهردار اصفهان صبح امروز در مراسم آیین بهره برداری از پروژه های منطقه 3 شهرداری اصفهان، ضمن تبریک هفته دولت اظهارداشت:  انقلاب اسلامی زمانی به ثمر می رسد که منجر به خلق تمدن نوین اسلامی شود و این اتفاق از آرمان های امام خمینی(ره) است و یکی از راه هایی که می توانیم به این آرمان نزدیک شویم، تجزیه و تحلیل تمدن های شکل گرفته در ایران است.

وی با بیان اینکه علی رغم شکل گیری تمدن های مختلف شاید هیچ تمدنی را بالاتر از تمدن صفوی در ایران که منشأ خیر و خدمت بوده است، نداشته باشیم، تصریح کرد: قرار نیست کارهایی که دولت صفوی انجام داد را عینا تکرار کنیم، ولی می توانیم با رمزگشایی از تمدن صفوی به اقتضای عصر و نسل خود بانی ایجاد یک تمدن جدید باشیم.

قاسم زاده ادامه داد: یکی از رموز موفقیت تمدن صفوی این است که سیاستمداران، عالمان دینی و هنرمندان کنار یکدیگر به ادبیات و فهم مشترکی رسیدند و اگر قرار است در این دوره نیز اتفاقی منجر به خلق تمدن جدید باشد، نیازمند زبان مشترک میان عالمان، سیاستمداران، هنرمندان و غیره هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای طراحی شهر آینده، باید نگاهی متوازن داشته باشیم

برای طراحی شهر آینده، باید نگاهی متوازن داشته باشیم