مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 19:322022-08-24بين الملل

علت تعویق نشست ششم گفت وگوی ایران و عربستان سعودی


موضوع گفت و گو در دور ششم گفت وگو، مورد توافق قرار گرفته است؛ اما باید تا زمان فراهم شدن زمینه مناسب برای گفت و گو در عراق صبر کرد.

- کمیته های ایرانی و سعودی آماده ازسرگیری مذاکرات هستند .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت خبر داد که به علت ناآرامی اوضاع در عراق، دور جدید گفت وگوی میان ایران و عربستان سعودی به تعویق افتاد و تهران و ریاض منتظر دعوت بغداد هستند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمد ایرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت وگو با روزنامه الرأی این کشور، علت تعویق گفت وگوی ایران و عربستان سعودی را تشریح کرد.

  سفیر ایران در کویت در این باره گفت: قرار بود که دور ششم مذاکرات میان [ایران] و عربستان سعودی، ماه گذشته، در عراق برگزار شود؛ مذاکراتی که طبیعتا به محض پایان این مرحله و در صورت دعوت کشور میزبان برای رایزنی، با دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و فیصل بن فرحان همتای سعودی او همراه می شد .

  محمد ایرانی اضافه کرد: پس از رویدادهای اخیر در عراق، [چشم انتظاری] تا زمانی که کشور میزبان آماده میزبانی و مدیریت مذاکرات شود، امری طبیعی است .

  ایرانی همچنین خبر داد: موضوع گفت و گو در دور ششم گفت وگو، مورد توافق قرار گرفته است؛ اما باید تا زمان فراهم شدن زمینه مناسب برای گفت و گو در عراق صبر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تعویق نشست ششم گفت وگوی ایران و عربستان سعودی

علت تعویق نشست ششم گفت وگوی ایران و عربستان سعودی