مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 19:472022-08-24اقتصادي

صادرات فرش دستباف به 70 میلیون دلار کاهش یافت


در حالی که صادرات فرش دستباف در اوایل دهه هفتاد حدود یک میلیارد و 740 میلیون دلار بود، اما امروز ارزش صادرات به 60 تا 70 میلیون دلار رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد کریمی اصفهانی امروز در چهارمین نشست مجمع تشکل ها با بیان اینکه از دولت های گذشته مشکلات و موانع بسیاری برای صادرات فرش دستباف به وجود آمده است، بیان داشت: در یک سال گذشته همزمان با روی کارآمدن دولت سیزدهم اقداماتی برای توسعه صادرات انجام شده است.

  رییس اتحادیه فرش دستباف با بیان اینکه  با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدواریم که برخی مشکلات در حوزه صادرات فرش دستباف رفع شود، گفت: بنابراین به دنبال سه اقدام برای افزایش صادرات فرش هستیم که بر این اساس پیگیر هستیم تا رفع تعهد ارزی از یک سال به 36 ماه ارتقا یابد و همچنین در تلاش هستیم تا رفع موانع صدور و تمدید کارت بازرگانی رفع شود و مرکز ملی فرش به سازمان ملی فرش ارتقا یابد.

  کریمی اصفهانی بیان داشت: افزایش تولید فرش دستباف باعث کمک رسانی به اقشار کم درآمد می شود و بافندگان در روستاها می توانند معیشت خود را از طریق بافت فرش بگذرانند و با ایجاد اشتغال مهاجرت به شهرها کاهش یابد.

  رییس اتحادیه فرش دستباف کشور افزود: با افزایش تولید فرش دستباف صادرات این محصول به بازارهای هدف رونق می یابد و موجب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات فرش دستباف به 70 میلیون دلار کاهش یافت

صادرات فرش دستباف به 70 میلیون دلار کاهش یافت