مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 10:322022-08-25سياسي

طرحی کم زحمت، اما پُر سود/ 1200 هکتار از اراضی کرمانشاه به زراعت چوب اختصاص یافت


انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود ، اظهار کرد: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است و متعلق به آحاد است.

وی ادامه داد: باید همیار منابع طبیعی بود و قبول داشته باشیم که این عرصه های منابع طبیعی از نسل های گذشته به ما رسیده و ما هم مسؤول هستیم که آن را به نسل آینده تحویل دهیم، بنابراین حفظ، حراست، حمایت، ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 هزار نفر همیار طبیعت در استان داریم که در کشور زبانزد است.

وی در ادامه اشاره ای به زراعت چوب داشت و اظهار کرد: حدود یک هزار و 200 هکتار زراعت چوب اعم از اﮐﺎﻟﯿﭙﺘﻮس در منطقه گرمسیری و صنوبر در مناطق سردسیری استان داریم، زراعتی بسیار مناسب، اقتصادی، کم زحمت و پردرآمد است.

کولانی ادامه داد: برای کشت اﮐﺎﻟﯿﭙﺘﻮس در مناطق گرمسیری و کشت صنوبر در مناطق سردسیری استقبال می کنیم، نهال را به صورت رایگان در فصل مناسب در اختیار افراد قرار می دهیم، متقاضیان برای راهنمایی بیشتر به ادارات منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی کم زحمت، اما پُر سود/ 1200 هکتار از اراضی کرمانشاه به زراعت چوب اختصاص یافت

طرحی کم زحمت، اما پُر سود/ 1200 هکتار از اراضی کرمانشاه به زراعت چوب اختصاص یافت