مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 10:322022-08-25اقتصادي

گام های اجرایی برای بازگشت زرجوب و گوهرود به دامان طبیعت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت: رشت یکی از مهمترین و زیباترین شهرهای شمال کشور است که به لطف پروردگار دو رودخانه مهم از وسط آن عبور می کند.

دو رودخانه زرجوب و گوهررود آنطور که از اسمشان مشخص است نماد زیبایی و زلالی بوده و تداعی کننده ماهیگیری و شنا و تفریح و چشم نوازی در شهر رشت بوده که به راحتی می شد از این ظرفیت بالقوه در راستای رشد اقتصادی و افزایش  حضور گردشکر در این شهر کمک کرد.

 در سالیان گذشته رودخانه زرجوب و گوهر رود که روزی نماد زیبایی و زلالیو پاکی بود، اکنون با ورود فاضلاب های شهری، روستایی، بیمارستانی و صنعتی به یکی از آلوده ترین رودخانه های جهان تبدیل  شده است.

آب شرب و کشاورزی بخشی و حتی آب مورد نیاز تالاب بین المللی انزلی که زیستگاه بسیاری از موجودات زنده و ماهیان می باشد از این دو رودخانه تأمین می شود، از این رو در چندسال گذشته مردم گیلان بارها اعتراض و نگرانی خود را از وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهررود به گوش متولیان امر رسانند.

احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت از سال های گذشته به ویژه قبل از سفر رییس جمهور به گیلان در بهمن ماه سال گذشته به مطالبه عمومی تبدیل شده بود و شهروندان به ویژه ساکنان حاشیه زرجوب و گوهررود از بی مهری ها نسبت به این رودخانه ها نگران بودند، آنان از آلودگی و بوی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های اجرایی برای بازگشت زرجوب و گوهرود به دامان طبیعت

گام های اجرایی برای بازگشت زرجوب و گوهرود به دامان طبیعت