مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 11:172022-08-25سياسي

راهکارهای پیشگیری از جرائم مواد مخدر بر اساس پیش نویس تقسیم کار ملی احصاء شد


رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از احصا راهکارهای پیشگیری از جرائم مواد مخدر بر اساس پیش نویس تقسیم کار ملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علیرضا ساوری، مشاور ارشد و رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: مالکیت و نگهداری مواد مخدر هشتمین عنوان پرونده های ورودی به قوه قضاییه را به خود اختصاص داده و حدود 71درصد از جمعیت کیفری (زندانیان) به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط با جرائم مواد مخدر دارند.

وی افزود: تبلیغ و عرضه مواد مخدر از طریق فضای مجازی نگران کننده است و می تواند الگو و میزان شیوع مصرف را افزایش دهد.

پیشگیری از شیوع و تنوع مصرف روانگردان های جدید به ویژه در بین جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از اولویت های مهم جامعه پیشگیری کشور در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد.

ساوری گفت: در راستای اجرای سند تحول قضایی و با هماهنگی و همکاری نمایندگان دستگاه های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم نسبت به احصاء علل اصلی جرائم مرتبط با مواد مخدر اعم از مواد مخدر سنتی و صنعتی و روانگردان ها اقدام شده و متناسب با آن با بهره گیری از تجارب گذشته و نظرات کارشناسی دستگاه ها، پیش نویس راهکارهای مرتبط با کاهش و پیشگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای پیشگیری از جرائم مواد مخدر بر اساس پیش نویس تقسیم کار ملی احصاء شد

راهکارهای پیشگیری از جرائم مواد مخدر بر اساس پیش نویس تقسیم کار ملی احصاء شد