مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 18:572022-08-26اقتصادي

برآورد خسارت 44 هزار میلیارد تومانی سیل اخیر/ 5492 خانه شهری و روستایی تخریب شدند


معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام خسارت 44 هزار میلیارد تومانی سیل اخیر در کشور، گفت: در این بین 5 هزار و 492 خانه شهری و روستای تخریب شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمدحسن نامی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات و خسارت های سیل اخیر بخش لاریجان، با اشاره به توده بارشی مونسون در کشور، اظهار کرد: پس از ورود سامانه بارشی مونسون که دوره تکرار آن معمولا 45 تا 50 سال است، کشورمان دچار خسارت های شدید شد.

وی با اشاره به اینکه با ورود توده مونسون 24 استان کشور شامل 133 شهر و یک هزار و 344 روستا دچار سیل و بارندگی شدید شد، افزود: تعدادی زیادی از روستاها نیز در این بین کامل از بین رفت هرچند در بیش از 60 روستا رانش جمعیت اتفاق افتاد و به طور موقت با هزینه سنگین اسکان اضطراری مواجه شدیم.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بخش بزرگی از مزارع، باغات، استخرهای پرورش ماهی، قنوات، منازل مسکونی با سیل اخیر دچار خسارت شد، تصریح کرد: 4 هزار و 151 خانه روستایی و یک هزار و 341 خانه شهری در حادثه سیل اخیر کاملا تخریب شد که هم اکنون نیاز به بازسازی دارد.

وی با اعلام اینکه در بخش ابنیه تاریخی، برق، گاز و مخابرات خسارت سنگینی به بار آمد، ادامه داد: خسارت وارده از سیل اخیر بیش از 44 هزار میلیارد تومان برآورد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد خسارت 44 هزار میلیارد تومانی سیل اخیر/ 5492 خانه شهری و روستایی تخریب شدند

برآورد خسارت 44 هزار میلیارد تومانی سیل اخیر/ 5492 خانه شهری و روستایی تخریب شدند