مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 19:172022-08-26سياسي

فرق است؛ میان تخلف و فساد


گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه بدون طی مراحل معمول در مجلس منتشر شد.

البته بدون در نظر گرفتن این نکته هم، این گزارش، - خبرگزاری فارس _ یادداشت؛ مهدی فضائلی: انتشار تأمل برانگیز گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه، یک بار دیگر زمینه را برای داغ شدن موضوع فساد فراهم کرد.

  گرمای این بحث به سرعت فولاد مبارکه را به ترند شبکه های اجتماعی تبدیل و اژدهای خفته مخالفان را بار دیگر بیدار کرد تا مجددا فرصت را برای حمله به نظام و عقده گشایی فراهم ببینند و با طرح فساد سیستمی کل نظام را زیر سؤال ببرند.

صرف نظر از تعاریف متعددی که برای فساد سیستمی ارائه شده است، کسانی که در فضای سیاسی به این اصطلاح دامن می زنند غالبا هدفشان بکارگیری آن به عنوان اسم رمز برای القای فاسد بودن کل نظام و ناامید کردن مردم است.

  از این مقدمه کوتاه که بگذریم چند نکته در خور توجه است: یک: گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه بدون طی مراحل معمول در مجلس منتشر شد.

البته بدون در نظر گرفتن این نکته هم، این گزارش، گزارش تخلفات است و نه فساد و تفاوت بین این دو بسیار است هر چند تخلفات را نیز نباید سبک شمرد و باید با جدیت مورد رسیدگی قرار داد تا با متخلف برخورد مقتضی بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرق است؛ میان تخلف و فساد

فرق است؛ میان تخلف و فساد