مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 09:272022-08-27اقتصادي

خشک سالی برخی از شالیزارهای شفت در پی «عدم رعایت تقویم زراعی»


در پی «عدم رعایت تقویم زراعی» در برخی از شالیزارهای شفت خشک سالی رخ داده و کشاورزان در فصل برداشت با بی آبی مواجه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیادیده: پس از ماه ها زحمت و تلاش و همه مشکلات حادث شده بر کشاورزان نظیر کمبود آب، گرانی نهاده ها و بالا بودن نرخ دستمزدهای کارگری، امروزه این قشر پرتلاش و زحمت کش در گیلان و شفت به مرحله برداشت محصول خود در اراضی شالی کاری رسیده اند.

  اغلب شالی ها از سطح 14 هزار هکتار اراضی تحت کشت در شهرستان شفت برداشت شده اما برخی از کشاورزانی که دیر نشا بودند، همچنان در گیرودار مراقبت از دسترنج خود هستند تا بتواند محصول مورد انتظار را از زمین های کشاورزی خود برداشت کنند.

یکی از ملازمات اصلی در مرحله پایانی برنج کاری به ویژه ماه آخر، آب دهی اراضی و این مهم برخی از کشاورزان را با توجه به سیاست های تأمین و توزیع آب، دچار چالش اساسی کرده که بررسی آن خالی از لطف نیست.

  پیش از آغاز فصل زراعی امسال، مطالعات پایه آب نشان می داد که خشک سالی مورد انتظار امسال طی 40 تا 60 سال اخیر تقریباً بی سابقه بوده است.

  همچنین بر اساس گزارش ها، میزان آب ورودی سد منجیل در روز و حجم آب نیز بسیار طی امسال کم بوده و همین موضوع عاملی شد تا استاندار گیلان دستور مدیریت بهینه آب را در گیلان صادر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک سالی برخی از شالیزارهای شفت در پی «عدم رعایت تقویم زراعی»

خشک سالی برخی از شالیزارهای شفت در پی «عدم رعایت تقویم زراعی»