مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 09:572022-08-27اجتماعي

مشاهده یک قلاده پلنگ در محدوده باغات سی سخت/توضیحات محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد


رییس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به مردم از مشاهده پلنگ در محدوده باغات شهر سی سخت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج،  از ساعاتی پیش  تاکنون ، فیلمی شبانه از  حضور یک قلاده پلنگ در جاده ، حد فاصل آب معدنی شهرداری تا باغات انگور واقع در محدوده بندان سی سخت در فضای مجازی دست به دست می شود .

  رییس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان ضمن توصیه به رعایت خونسردی مطالبی را به شرح ذیل جهت روشنگری در خصوص نحوه رفتار ، علت حضور این گونه ارزشمند در حاشیه جاده ها ، مرز مناطق حفاظت شده و آزاد و احیانا   مکان های گردشگری به اطلاع  مردم فهیم و طبیعت دوست استان و شهر توریستی سی سخت می رساند.

پلنگ حیوانی، انسان گریز است و تا جایی که بتواند به انسان نزدیک نمی شود، تجربه به کرات نشان داده در مواردی که حمله ای از طرف پلنگ اتفاق افتاده است ، انسان با چوب دستی، تبر، اسلحه و غیره موجب تحریک آن شده ، به گونه ای که حیوان احساس خطر کرده و بمنظور دفاع  حمله می کند.

توسعه  ساخت و سازها در جنگل ، تغییر کاربری اراضی به ویلاهای تفریحی ، عدم تعادل دام و مرتع، اشغال آبشخورها (چشمه ها) در ارتفاعات توسط گله های دام اهلی که منجر می شود سایر گونه ها که غذای عمده پلنگ را تشکیل می دهند به پایین دست مهاجرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک قلاده پلنگ در محدوده باغات سی سخت/توضیحات محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

مشاهده یک قلاده پلنگ در محدوده باغات سی سخت/توضیحات محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد