مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 14:022022-08-27سياسي

نظارت دیوان محاسبات نظارت عالیه و فراقوه ای است


مدیرکل دیوان محاسبات استان مرکزی گفت: نظارت دیوان محاسبات نظارت عالیه و فراقوه ای است؛ بنا بر این موضوع کنترل و نظارت بر نظام مالی کشور به منظور پاسخگویی به مردم راهبردی و اساسی ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی است که بخش اعظمی از این نظارت یاد شده از طریق .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک حمید جولایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیوان محاسبات به منظور کمک به ارتقای شفافیت در حوزه صیانت و پاسداری از بیت المال در بخش عمومی رعایت اصول اخلاق حرفه ای با بکارگیری فناوری های نوینی که دارد به عنوان دستگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی ایفای نقش می کند.

وی افزود: اهمیت و نقش دیوان محاسبات به عنوان یک سازمان کلیدی در نظارت برعملکرد دولت است؛ دستگاه های بخش عمومی موسسات یا هر دستگاهی که از بودجه عمومی استفاده می کند باید و به استناد اصل 55 انتشار به عموم مردم است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس ماده 42 قانون دیوان محاسبات ، دیوان می تواند برای انجام وظایف ذاتی خود در تمام امور مالی تحقیق و تفحص داشته باشد و مبادرت به مکاتبه کند و تمامی مقامات جمهوری اسلامی، قوای سه گانه دستگاه های اجرایی و.

که از بودجه عمومی بهره مند می شوند مکلف به پاسخگویی مستقیم به مجموعه دیوان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت دیوان محاسبات نظارت عالیه و فراقوه ای است

نظارت دیوان محاسبات نظارت عالیه و فراقوه ای است