مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 14:222022-08-27سياسي

امیرعبداللهیان زنگبار را به مقصد تهران ترک کرد


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفرش به آفریقا زنگبار را به مقصد تهران ترک کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، برکت از یک میلیون دز واکسنی که قرار است به مالی اهدا شود در این سفر به همتای خود تحویل داد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه تانزانیا در شهر دودوما درباره صدور روادید برای ایرانیان گفت وگو کرد و یکی از پیش نیازهای توسعه روابط مورد انتظار را حل مسئله روادید علاقه مندان فعالیت های اقتصادی ایرانی در تانزانیا خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی در این سفر ضمن دیدار با وزرای خارجه مالی و تانزانیا با روسای جمهور این دو کشور هم دیدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه گفت وگو کرد و آفریقا را از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم خواند.

  وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رییس جمهور تانزانیا با اشاره به ظرفیت های گسترده اقتصادی کشور از جمله در زمینه های تجاری، انرژی، صنعتی، فناوری و دانشگاهی، بر ضرورت تلاش جهت افزایش شرکت ها و فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به تانزانیا تاکید کرد.

خانم سامایا صولحو حسن، رییس جمهور تانزانیا نیز در دیدار امیرعبداللهیان، خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان زنگبار را به مقصد تهران ترک کرد

امیرعبداللهیان زنگبار را به مقصد تهران ترک کرد