مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 16:472022-08-27اقتصادي

افزایش 62 درصدی تولید و بهره وری در مزارع پرورش میگوی جنوب سیستان و بلوچستان


مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از دستیابی به افزایش 62 درصدی تولید و بهره وری در مزارع پرورش میگوی جنوب این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، محمد شهلی بر در جلسه بررسی وضعیت کشت میگو اظهار کرد: در راستای دانش بنیان نمودن توسعه آبزی پروری در منطقه با مکانیزاسیون استخر های پرورش میگو و اجرای طرح پایلوت مکانیزه کردن 20 هکتار استخر پرورش میگوی گواتر، با همت شیلات آب های دور در دولت سیزدهم،  از تولید 2/100تن در هکتار پرورش میگو به شیوه سنتی به نتایج درخشان 3/400 تن در هکتار در مزارع مکانیزه دست یافتیم.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: با هدف ارتقای اقتصادی تولید، در دوره پرورش آتی با مکانیزه کردن استخرهای پرورش میگوی مجتمع 4000 هکتاری شهید صنعتی گواتر با استفاده از ادوات، تجهیزات و فن آوری های نوین پیش بینی می شود این طرح در سطح 1200 تا 1500 هکتار نیز اجرایی شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با تمرکز بر روی دو هدف تعمیم شاخص های کاربردی مکانیزاسیون کشاورزی به آبزی پروری و تبیین مصادیق مکانیزاسیون و اصلاح ساختار در مزارع پرورش میگو با همکاری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در صدد افزایش میزان بهره وری در مزارع پرورش میگو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 62 درصدی تولید و بهره وری در مزارع پرورش میگوی جنوب سیستان و بلوچستان

افزایش 62 درصدی تولید و بهره وری در مزارع پرورش میگوی جنوب سیستان و بلوچستان