مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 16:572022-08-27اقتصادي

دولت امسال تنخواه نگرفت


دولت سیزدهم هیچ استقراض مستقیمی از بانک مرکزی انجام نداده و نتیجه آن این شد که چون مدیریت آن را با هدایت بانک مرکزی انجام داد، در پایان سال 1400 برخلاف سال قبلش و سال های دیگر توانست حدود 55 هزار میلیارد تومان تنخواه خود را به صورت نقدی تسویه کند و این تسویه بسیار موثر بود که در سال 1401 برخلاف ده ها سال از دولت بخواهیم که تنخواهی از ما نخواهد و دولت امسال تنخواه را تقاضا نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بانک مرکزی، اصغر ابوالحسنی هستیانی با حضور در برنامه میز اقتصادی، در خصوص نرخ تورم گفت: تورم در شهریور ماه 1400، 59.

3 درصد بوده در حالیکه این عدد در تیر ماه سال جاری به 40.

5 نسبت به سال قبل رسیده است.

قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه تمام فعالیت هایی که در بانک مرکزی و دولت انجام می شود باید به دو دستاورد منتج شود، تصریح کرد: این فعالیت باید به دو نتیجه شامل کنترل تورم و رشد اقتصادی که بتواند هم به کنترل تورم کمک کند و هم بتوایم تولیدی که در 10 سال گذشته مدنظر نظر مقام معظم رهبری بوده است و به ویژه امسال را هم سال تولید، دانش بنیان،اشتغال آفرینی نامگذاری کرده اند، برسیم.

در این زمینه باید دقت کرد که تورم را چه چیزهایی می تواند کنترل کند تا بتوانیم به هدفمان دست یابیم که مهمترین کلید آن دو نکته است یکی انضباط پولی است و یکی انضباط ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت امسال تنخواه نگرفت

دولت امسال تنخواه نگرفت